Μαζί με το σπίτι παραλαμβάνουν και τη μυστηριώδη μητέρα των προηγούμενων φροντιστών (Burgess Meredith, Eileen Heckart) που είναι υπερήλικας και σπάνια βγαίνει από το δωμάτιό της. Η Karen Black αναλαμβάνει την φροντίδα της προσωπικά, κάτι που οδηγεί σε ψύχωση και σιγά- σιγά αρχίζουν τα προβλήματα στο σπίτι, με τον Oliver Reed να το «χάνει» κατά τη διάρκεια παιχνιδιού στην πισίνα με τον γιο του και παρά λίγο να τον πνίξει, αν δεν ήταν η θεία Elizabeth (Bette Davis) που τελευταία στιγμή τον σώζει.
Τα πράγματα περιπλέκονται όταν τα ατυχήματα αρχίζουν να γίνονται πιο συχνά, ενώ η συμπεριφορά και των τριών ενοίκων αρχίζει να γίνεται ιδιαίτερα παράξενη, σαν να επηρεάζονται από το σπίτι. Ακόμα χειρότερα, όταν μετά τον εξίσου παράξενο θάνατο της θείας Elizabeth, ο Oliver Reed αρχίζει να υποπτεύεται ότι το σπίτι ανανεώνεται από μόνο του, καθώς και ότι η μυστηριώδης γριά την οποία κανείς δεν έχει δει εκτός από την Karen Black κάτι έχει να κάνει με όλα αυτά.
Το BURNT OFFERINGS έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν από τους κριτικούς και μερίδα του κοινού ότι ήταν αργοκίνητο και χωρίς κάτι το ιδιαίτερο. Εγώ προσωπικά τείνω να συμφωνώ και με τις δύο απόψεις. Αν και η ατμόσφαιρα υπάρχει καθ’ όλη τη διάρκεια, κυρίως λόγω του επιβλητικού σπιτιού και της εξίσου εντυπωσιακής μουσικής του Bob Cobert, αλλά όταν η διάρκεια της ταινίας φτάνει τις 2 ώρες και χρειάζεται περίπου 45 λεπτά για να γίνει το οτιδήποτε, τότε εγώ προσωπικά κουράζομαι. Η επίδραση των αρκετών ατμοσφαιρικών συμβάντων μειώνεται σημαντικά λόγω της ακατάσχετης πολυλογίας του σεναρίου, και το BURNT OFFERINGS δεν καταφέρνει να κρατήσει ένα σταθερό και ενδιαφέρον ρυθμό.
Το φινάλε έχει την έμπνευσή του μέχρι ένα σημείο, αλλά προσωπικά το είδα να έρχεται από τα πρώτα κιόλας λεπτά της προβολής, οπότε όταν τελικά ήρθε δεν μου έκανε ιδιαίτερη αίσθηση. Το μόνο αρκετά καλό σημείο που ίσως είναι και η πιο τρομακτική στιγμή της ταινίας είναι τα οράματα του Oliver Reed σχετικά με την κηδεία της μητέρας του και τον υπέρ- τρομακτικό σοφέρ της νεκροφόρας, που αν είχε λίγο πιο ενεργή συμμετοχή στα δρώμενα πιστεύω θα είχε αναβαθμίσει πολύ την ταινία. Η προβλεψιμότητα, όμως, του φινάλε κάνει την απαισιοδοξία του να περνάει στο ντούκου.
Πάντως οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών είναι πολύ καλές, με την Karen Black να κλέβει την παράσταση και τον Oliver Reed σε άλλη μια φρενήρη ερμηνεία, ιδίως όταν αρχίζει να νιώθει την προσωπικότητά του να χωρίζεται στα δύο. Άξια αναφοράς είναι και η σύντομη εμφάνιση του Burgess Meredith (ROCKY), με άψογη Βρετανική προφορά, σε ένα ρόλο στον οποίο δεν τον έχουμε συνηθίσει.
Καταλήγοντας, το “BURNT OFFERINGS” συνδέεται με πολλές μνήμες που έχω από την παιδικότητά μου και έχει μεγάλη συναισθηματική αξία, αλλά παρόλα τα καλά στοιχεία του, αν το δει κανείς με τα ψυχρά μάτια της λογικής είναι μια άκρως συνηθισμένη και ολίγον τι ρουτινιάρικη ιστορία με στοιχειωμένο σπίτι, σαν τις πολλές που έχουμε δει. Δοκιμάστε το AMITYVILLE 2: THE POSSESSION για μεγαλύτερες συγκινήσεις και πολύ περισσότερο sleaze, εκτός φυσικά αν είστε- σαν εμένα- από εκείνους που έχασαν αρκετό από τον ύπνο τους μικροί λόγω του καταραμένου σοφέρ!
DVD Notes:
To “BURNT OFFERINGS” δεν έχει κυκλοφορήσει σε DVD στην Ελλάδα.
Διεθνείς DVD εκδόσεις:
R1 Αμερική (MGM) R2 Μ. Βρετανία (International Licensing And Copyright)
Και οι δύο εκδόσεις είναι χωρίς περικοπές. Η R1 έχει αναμορφική widescreen μεταφορά, ηχητικό σχολιασμό από σκηνοθέτη και πρωταγωνιστές και το trailer. Η R2 έχει εικόνα 4/3 fullscreen και δεν περιέχει extras.