b-movies.gr - horror : sci-fi : exploitation : fantasy
Home
b-mission
b-news
b-movies
b-people
b-άρθρα
b-TV
b-events
Polls
Επικοινωνία
Φιλικά sites
Links
Search
Αναζητηση για:

Στην κατηγορία:


Δείτε επίσης
HOUSE BY THE CEMETERYHOUSE BY THE CEMETERY (1981)
INFERNOINFERNO (1980)
DELLAMORTE DELLAMOREDELLAMORTE DELLAMORE (1994)
CONQUESTCONQUEST (1983)
THE DEMONS OF LUDLOWTHE DEMONS OF LUDLOW (1983)
ZOMBIE 2ZOMBIE 2 (1979)
A CAT IN THE BRAINA CAT IN THE BRAIN (1990)
HELLRAISERHELLRAISER (1987)
ZOMBI 3ZOMBI 3 (1988)
DAWN OF THE MUMMYDAWN OF THE MUMMY (1981)

Valid XHTML 1.0 Transitional

horror : sci-fi : exploitation : fantasy
THE BEYOND (1981) (Ιταλία)
Πρωτότυπος τίτλος: E Tu Vivrai Nel Terrore - L'Aldilà
A.K.A.: L' Aldila, Seven Doors of Death, And You Will Live in Terror: The Afterlife
Ελληνικός τίτλος: Η 7η Πύλη της Κολάσεως
Age Line
Κατάλληλο για άνω των 18
  THE BEYOND  
Είδος: Τρόμου
Θέμα: Ζόμπι, Μαγεία, Gore, Video Nasty
ΣκηνοθεσίαLucio Fulci
ΗθοποιοίCatriona MacColl, David Warbeck, Sarah Keller, Antoine St. John, Veronica Lazar, Al Cliver, Cinzia Monreale
ΣενάριοLucio Fulci, Giorgio Mariuzzo, Dardano Sacchetti
ΠαραγωγήFabrizio De Angelis
ΜουσικήFabio Frizzi
ΦωτογραφίαSergio Salvati
ΜοντάζVincenzo Tomassi
Ειδικά εφέGiannetto De Rossi, Germano Natali
Υπάρχουν 30 σχόλια χρηστών για την ταινία
Υπόθεση:

Μία γυναίκα κληρονομεί ένα ξενοδοχείο στη Νέα Ορλεάνη που είναι χτισμένο πάνω σε μία από τις 7 πύλες της κολάσεως. Με το που φτάνει εκεί, διάφορα ανεξήγητα συμβάντα αρχίζουν να συμβαίνουν.

Σχόλια:
Το THE BEYOND θεωρείται από πολλούς ως το αριστούργημα τρόμου του Fulci και η πιο φιλόδοξη ταινία του. Παρ’ όλο που είχε ήδη σκηνοθετήσει πάνω από 30 ταινίες, το 1979 ήταν το έτος που σηματοδότησε την παγκόσμια αναγνώριση του Fulci με την κυκλοφορία του ZOMBIE 2. Η περίοδος από εκεί και μέχρι το 1984 ήταν η πιο παραγωγική για τον Ιταλό μαέστρο του τρόμου, με πιο αξιοπρόσεκτες δημιουργίες τις ταινίες της ανεπίσημης «τριλογίας των ζωντανών νεκρών» "CITY OF THE LIVING DEAD", THE BEYOND και HOUSE BY THE CEMETERY.

Ο ίδιος λέει ότι με το THE BEYOND ήθελε να αποδώσει την Κόλαση από μία ακόμη πιο υπερφυσική και σουρεαλιστική οπτική γωνία απ’ ότι είχε κάνει στο "CITY OF THE LIVING DEAD". Ο Fulci ήθελε, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, να κάνει ένα «απόλυτο» φιλμ με το THE BEYOND, θεωρώντας ότι το τελικό αποτέλεσμα δεν έχει λογική και απλά είναι μία αλληλουχία εικόνων. Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα με το THE BEYOND, κατά τη γνώμη μου.
Ο Fulci δανείστηκε στοιχεία από άλλες ταινίες όπως το "SUSPIRIA" και INFERNO, και κατάφερε να δημιουργήσει ένα άκρως αυθεντικό μίγμα γοτθικού τρόμου στην παράδοση του H.P Lovecraft, υποστηριζόμενο φυσικά από τα ακραία και καταπληκτικά σπλάτερ εφέ του Giannetto De Rossi.

Το σενάριο, αν και χαοτικό και χωρίς λογική σε πολλές στιγμές του, είναι ίσως το πιο φιλόδοξο που συναντάμε σε ταινία του Fulci. Με πολλές φανερές επιρροές από τα έργα του Lovecraft, όπως η αρχική σεκάνς που είναι ξεπατικωμένη από τη νουβέλα του τελευταίου "The Case of Charles Dexter Ward", οι συνεχείς αναφορές στο βιβλίο του Eibon, που είναι δημιούργημα του μαθητή του Lovecraft συγγραφέα Clark Ashton Smith, καθώς και το μοναδικό όραμα της κόλασης, ως ένας τόπος που είναι μουντός και όλοι οι ορίζοντές του είναι ίδιοι, ο Fulci καταφέρνει να δημιουργήσει την πιο επιβλητική παραισθησιογόνα ατμόσφαιρα στις ταινίες του μέχρι τώρα.
Από την πρώτη ασπρόμαυρη σεκάνς που διαδραματίζεται το 1927 στη Νέα Ορλεάνη, το THE BEYOND δείχνει τα δόντια του. Στο ξενοδοχείο "Seven Doors" ένας μάγος με όνομα Schyke ζωγραφίζει ένα πίνακα με το πορτραίτο της κόλασης όταν προπηλακίζεται από διψασμένο για αίμα όχλο. Παρ’ όλες τις εκκλήσεις του προς τον όχλο ότι το ξενοδοχείο είναι χτισμένο πάνω σε μία από τις 7 πύλες της κολάσεως και ότι μόνο αυτός μπορεί να τους σώσει, δεν καταφέρνει να αποφύγει τον απίστευτα βίαιο και σαδιστικό ξυλοδαρμό με αλυσίδες, την σταύρωση, και το μπάνιο σε οξύ που του επιφυλάσσουν οι συνάνθρωποί του. Θυμάμαι όταν είχα πρωτοδεί αυτή τη σκηνή περίπου 13 χρονών, είχα σοκαριστεί τόσο πολύ που την έβλεπα στον ύπνο μου πολλές μέρες μετά!

Μεταφερόμενοι στο παρόν, βλέπουμε την Lisa (Catriona MacColl) να κανονίζει τις λεπτομέρειες για την επισκευή του ίδιου ξενοδοχείου, που είχε κληρονομήσει, κομπλέ με τα φαντάσματα του παρελθόντος του. Κατά τη διάρκεια των επισκευών γινόμαστε μάρτυρες αρκετών αιματηρών συμβάντων, πράγμα που προκαλεί και τη γνωριμία της Lisa με τον Δρ John Mc Cabe (David Warbeck), αλλά και με ένα από τα προαναφερόμενα φαντάσματα ονόματι Emily η οποία με τη σειρά της προσπαθεί μάταια να προειδοποιήσει την Lisa για τον κίνδυνο που διατρέχει στο ξενοδοχείο,. Όλα αυτά είναι δοσμένα με έναν ασυνήθιστο για τα δεδομένα του Fulci σουρεαλισμό, που έκαναν πολλούς πολέμιους του την εποχή να αναθεωρήσουν και να παραδεχτούν ότι ο μεγάλος maestro, εκτός από δίψα για αίμα, είχε μερικές φορές και σοβαρό καλλιτεχνικό όραμα.

Στο κυρίως πιάτο του THE BEYOND, η πύλη της κολάσεως που είναι χτισμένο το ξενοδοχείο ανοίγει με κάποιο τρόπο και σαν αποτέλεσμα τα πτώματα στο γειτονικό νεκροτομείο να αρχίσουν να γίνονται ανήσυχα και να επιδεικνύουν τις διαθέσεις τους με διάφορους αιματηρούς τρόπους, προσφορά του μοναδικού Giannetto De Rossi. Έχουμε μία ιδιαίτερα εντυπωσιακή σκηνή, μια απ’ τις πολλές πλέον κλασσικές της ταινίας, όπου η χήρα ενός από τους εργάτες που έπεσαν στο καθήκον στην αρχή της ταινίας δέχεται το δεύτερο μπάνιο από οξύ του THE BEYOND. Πώς βρέθηκε εκεί το μπουκάλι και πώς τελικά κατάφερε να χυθεί πάνω στη δύστυχη γυναίκα; Μα φυσικά με τον τρόπο του Fulci!

Και βέβαια, το ρεπερτόριο των Fulci και De Rossi δεν σταματάει εδώ. Στη συνέχεια έχουμε μάτια να πετάγονται από τις κόγχες τους, σκύλους να ξεριζώνουν λαρύγγια, κοριτσάκια- ζόμπι να χάνουν το μισό τους κεφάλι από πυροβολισμό, μέχρι μία εντελώς παρανοϊκή (όσο και να φαίνεται ξεπερασμένη στις μέρες μας) επίθεση από σαρκοφάγες αράχνες- δολοφόνους.
Το πολύ αγωνιώδες και απαισιόδοξο φινάλε συμπληρώνει την εικόνα του THE BEYOND, που με τη βοήθεια των για άλλη μια φορά ορεξάτων Fabio Frizzi στη μουσική, που είναι με διαφορά η καλύτερη απ’ όλες τις ταινίες της τριλογίας, Sergio Salvati στην φωτογραφία και Vincenzo Tomassi στο μοντάζ, γίνεται με βεβαιότητα το καλλιτεχνικά αρτιότερο έργο του Fulci.

Σίγουρα το THE BEYOND δεν είναι τέλειο και έχει πολλά αδύνατα σημεία με πιο χτυπητά την έλλειψη λογικής στα δρώμενα και τις πατροπαράδοτες σε ταινίες του είδους ερμηνείες (αν και το πρωταγωνιστικό ζευγάρι προσπαθεί φιλότιμα να κρύψει το γέλιο του στη σκηνή του κυνηγητού στους διαδρόμους του νοσοκομείου).
Παρ’ όλα αυτά, είναι μία εμπνευσμένη ταινία, έχει ρυθμό και είναι σκηνοθετημένη με φροντίδα από τον τελειομανή (όπως καταθέτουν διάφοροι συνεργάτες του στο παρελθόν) Fulci.Το THE BEYOND μένει στην ιστορία ως το πιο φιλόδοξο έργο του, αν και εγώ προσωπικά θεωρώ το HOUSE BY THE CEMETERY ως το πιο ολοκληρωμένο έπος τρόμου και gore του αξέχαστου δημιουργού.

Κατά συνέπεια, επιβάλλεται πιστεύω η απόκτησή του από όσους δεν το έχουν ήδη, και το συστήνω ανεπιφύλακτα ως εισαγωγή στον Lucio Fulci για τους νεαρότερους fans του cult τρόμου.
DVD Notes:

Υπάρχει bootleg κυκλοφορία της Darkside με letterboxed μεταφορά. Είναι πιθανόν να έχει βγει και σε άλλες (bootleg) εκδόσεις

Διεθνείς DVD εκδόσεις:

R0 Ολλανδία (EC Entertainment – Επανέκδοση)
R1 Αμερική (Anchor Bay)
R1 Αμερική (Diamond Entertainment) (Με τίτλο Seven Doors of Death)
R2 Γερμανία (Astro)
R2 Γερμανία (Laser Paradise Blood Edition)
R2 Γερμανία (X-Rated (New Line Edition))
R2 Ηνωμένο Βασίλειο (Vipco)
R2 Ολλανδία (EC Entertainment)
R2 Ιταλία (Mondo)

Όλες οι εκδόσεις είναι χωρίς περικοπές. Η καλύτερη είναι η Αμερικανική R1 της Anchor Bay, που έχει άψογη αναμορφική widescreen μεταφορά, ενώ ο κατάλογος των extras που περιέχει είναι πολύ μεγαλύτερος από κάθε άλλη έκδοση με συνεντεύξεις, ντοκυμαντεράκια κλπ. Από τις υπόλοιπες εκδόσεις ξεχωρίζει η Ιταλική R2 (Mondo) που περιέχει και το Ιταλικό soundtrack και έξτρα ηχητικό σχολιασμό επίσης στα Ιταλικά, αλλά χωρίς υπότιτλους.


Τελευταίοι 5 σχολιασμοί μελών

fanismetal (Βαθμολογία: ) στίς 25/01/2017 12:20

Καλησπέρα αγορασα εχτες αυτη την ταινια σε dvd και τσεκαρα τον χρονο και λεει 84 λεπτα. Στο imdb εχει σαν χρονο 87 λεπτα και γιαυτο αρχισα να το ψαχνω. Ειδα σε ενα site πως υπαρχει και έκδοση της Dark Side (αυτη που αγορασα ειναι της Dark Vision) αλλα δυστυχως δεν μπορεσα να την βρω καπου για να συγκρινω τους χρονους (αν την εχει καποιος ας ανεβάσει μια φωτο και γενικα ας με διαφωτίσει). Οπότε έψαξα μια ταινια που επισης εχει βγει και απο την Dark Vision αλλα και απο την Dark Side (το Nekromantik) και βρηκα οτι η εκδοση της Dark Vision εχει ως διάρκεια 68 λεπτα ενω η εκδοση της Dark Side ειναι 75 λεπτα οπως ειναι και η κανονικη διάρκεια της ταινιας. Ξέρει κανείς γιατι υπαρχει διαφορά χρονου στις δυο εκδοσεις και γενικα τι παιζει με τις εκδοσεις αυτες (Dark Vision,Dark Side); Απ οτι ξερω ειναι και οι δυο εκδόσεις τις Silver Media γιατί να εχουν διαφορετικους χρόνους; Ευχαριστώ πολυ.

medusa (Βαθμολογία: 4) στίς 20/04/2016 18:08

Πολυ καλη ταινια!!!!!!

mixosssz (Βαθμολογία: 5) στίς 08/02/2013 21:12

ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ!
Κ ΑΥΤΟ ΕΙΧΕ ΕΘΕΑΘΗ ΣΕ DVD ΑΠΟ DARKSIDE 1000%

veriaris (Βαθμολογία: 3) στίς 08/01/2013 23:12

Καλη ταινια,ωραια μουσικη... οι ψευτικες αραχνες και καναδυο αλλα πραγματακια να μην υπηρχαν...

fulci7 (Βαθμολογία: 5) στίς 23/08/2012 14:46

oti kalytero exo dei...R.I.P. megale maestro...




Σχολιάστε αυτή την ταινία.

Βαθμολογήσετε αυτή την ταινία.

Login Username:

Password:



Login with facebook Δεν είστε μέλος; Γραφτείτε εδώ!

Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
b-movies.gr rating
starstarstarstar

Gore
5
Τι σημαίνουν;

Users rating
starstarstarstarhalf starhalf starhalf starhalf star
(40 Ψήφοι)
ΨΗΦΙΣΤΕ
corner © 2006-2024 b-movies.gr - Copyright notice - User Agreement - Privacy Policycorner
Created by thanpa